Terapia wisceralna

Terapia wisceralna czyli inaczej terapia narządów wewnętrznych polega na zlokalizowaniu napięć w jamie brzusznej i rozpoznaniu problemów narządów wewnętrznych. Narządy wewnętrzne posiadają liczne połączenia anatomiczne i funkcjonalne z innymi układami w naszym organizmie, dlatego oddziałują na inne, czasami odległe obszary w naszym ciele np. na kręgosłup.

Celem  terapii narządów wewnętrznych jest rozluźnianie struktur jamy brzusznej, przywrócenie prawidłowego napięcia powłok jamy brzusznej pod wpływem delikatnego ucisku kierowanego na miejsca bolesne oraz zmienione chorobowo.  Ważną rolę w terapii wisceralnej odgrywa układ nerwowy autonomiczny, unerwiający nasze narządy wewnętrzne i powodujący reakcje niezależne od naszej woli. Nasze trzewia są połączone z mózgiem poprzez nerw błędny, dlatego są silnie wrażliwe na odczuwane przez nas emocje, w szczególności stres. Jeśli dana emocja np. stres trwa zbyt długo powstają napięcia , które zaburzają pracę układu pokarmowego.

Do kogo skierowana jest terapia?

• zalecana jest przy zaburzeniach przewodu pokarmowego
  • refluks,
  • wzdęcia,
  • przewlekłe zaparcia,
  • zgaga,
  • nudności
  • wspomagająco przy leczeniu  dolegliwości i schorzeń  chorób układu oddechowego,
  • zapalenie pęcherzyka żółciowego/trzustki,
  • zapalenia jelit,
  • choroba wrzodowa żołądka/dwunastnicy,
  • przewlekłe zaparcia,
  • kamienie pęcherzyka żółciowego,
  • bolesne miesiączkowanie,
  • bóle głowy,
  • bóle odcinka lędźwiowo-krzyżowego oraz piersiowego kręgosłupa i wiele, wiele innych
Umów się na wizytę online

Sprawdź dostępne terminy, wybierz rodzaj wizyty i umów się w dogodnym dla Ciebie terminie.

Zadzwonimy lub napiszemy, aby potwierdzić wizytę.